Stránky

pátek 19. října 2012

SIM 19.10.2012 +250






Dnešní den opět na začátku jedno zaváhání s plným SL pak už to šlo. Číhal jsem na Longy ale pak jsem to přehodnotil a když jsem viděl jak 827,8 drží jako prase tak jsem šel do shortu, SL u obchodu č.3 a 4 tak abych byl nad 827,9.

9 komentářů:

  1. Tak až teď jsem si všiml, že už zase jedeš sim. Tak dnes jsi to opět pěkně zvládl.
    A zkus si prosím odstranit to potvrzování příspěvků, je to otravné :)

    OdpovědětVymazat
  2. Sim jedu jen včera a dnes od pondělí zase hodně práce tak že se dostanu k trhu tak v šest asi začnu sledovat večerní seanci s váma. Potvrzování jsem odstranil tak by to mělo být v poho.

    OdpovědětVymazat
  3. Já dnes neobchodoval vůbec. Mám tolik práce, že jsem skončil až teď a jsem úplně hotovej. Pojedu teď nonstop i přes víkend a příští týden to nebude lepší. Už se docela těším na zimu až mi skončí sezóna, to bude klídek:).

    Teď se trochu rozepíšu a snad to nebude vypadat, že tu někomu fňukám na rameno ale spíš žádám o radu ty zkušenější protože já se blížím mílovými kroky do stavu, kdy budu v koncích.
    Co se týče obchodování dostal jsem se do situace, že nevím co dál. Každé ráno si čtu různé články u snídaně a dnes jsem narazil na tento - http://nerudatrader.blogspot.cz/2012/08/indikatory-vs-price-action-moj-mozno.html . Je to zajímavé čtení a takových článků už jsem četl hodně. Opět mě trhy začínají nahlodávat, že mi vlastně nic nefunguje a je třeba na to jít jinak, čili opět od začátku. Jak píše autor, proč většina "údajně" (nevím neviděl jsem nikdy od nikoho žádný důkaz, že vydělávají tradingem) úspěšných traderů dělá jen PA a indikátory používají jen okrajově nebo spíš vůbec. Proč Tomáš skončil s obchodováním finwinu a 95% všech traderů, kteří se o to pokoušeli taky. Nenarazil jsem ani na jednoho tradera, kdo se tímto systémem živí nebo se ho aspoň snaží obchodovat naživo (kromě mě :) ).
    Nedávno jsem T. Nesnídalovi psal a jedna z otázek byla, jestli dnes někdo úspěšně obchoduje finwin. Nedokázal mi na to jasně odpovědět. Kde jsou ty 10-ky možná 100-ky úspěšných traderů co obchodují finwin? Nechápu to. Že by prostě doba co fungovali systémy založené na indikátorech přestali fungovat? Docela mě zaráží i ty všechny screeny co jsou všude prezentovány pro finwin. Všude jsou dokonalé uptrendy nebo downtrendy po celý den ale takové dny jsou tak 1x maximálně 2x za 14 dní. Zbytek je chaos a trh pohybující se v úzkém range. V takovém trhu se finwinu moc nedaří, řekl bych skoro vůbec.
    Už nevím co mám dělat. Mám vytrvat a doufat, že se to zlepší a nebo slepě obchodovat systém, který nemá v dnešní době šanci na úspěch a přicházet tak o své peníze?
    Jirka.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak co k tomu říct : teď popisuješ něco čím jsem si prošel vlastně letos, jel jsem finwin taky napřed na RB pak jsem to změnil na Renko, no však se stačí mrknout na moje příspěvky úplně na začátku. Asi 14 dnů v březnu to šlo nádherně zhodnotil jsem účet o 14% live, přesně jak si řekl trhy trendovaly všechno vycházelo jak mělo, dokonce jsem i nějaký obchod live hodil na finančník a měl jsem několik podobných vstupů se ziskem jako Alf (PavelK.) taky lze dohledat. Po čtrnácti dnech to šlo všechno do kytek trhy se trošku změnily a přišly ztráty najednou FW naprosto nefungoval skákal jsem z jednoho paternu na druhý "proč to nefunguje kde dělám chybu atd" no prostě mě to stálo třetinu účtu. Někdy o prázdninách jsem na Yendův blog a zaregistroval se na foru u Alfa, tam jsem se dozvěděl o Jimovu semináři, řekl jsem si že to jsou poslední peníze za školení co do toho dám a tentokrát to vezmu od začátku a pořádně. Jimovo školení je super, nechci to přehánět z vychvalováním ale tak jak někde psal Yenda " že vlastně všechno podstatné pro obchodování už znám teď se jenom soustředit na KISS a naučit se rozpoznávat jeho situace". Závěrem asi tolik - všechny finwiny a ostatní hovadiny jsem vyhodil, nastavil podle Jima Kiss pravda trošku upravil malinko podle sebe a hledal jsem to co Jim prezentuje a ono to začlo fungovat. Samozřejmě dělám chyby viz 9.10. ale prostě někdy nedokážu ukočírovat svou hlavu. Mám toho teď taky plné zuby spravuju dům, do toho máme 11měšíčního prcka makám jako OSvéčko a ještě trading stíhat? Někdy fakt na odstřel, ale jinak v tom Kissu vidím prostě líp co ten trh dělá a lépe se na to reaguje. Sem se na noc nějak rozepsal.
    Hlavu vzhůru asi to chce u tebe razantní změnu.Mě to třeba pomohlo.
    Jirka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tu sedím ráno u snídaně před prací a čtu tvůj příspěvek. Dík za reakci Jirko.

    Nechci tady hanit něčí systém který možná pře léty někomu fungoval a možná funguje do dnes ale je to zvláštní, když jsem na trading narazil oprvé a vlasně na Finwin, byl jsem z toho nadšený, jak je to jednoduchý a jak to funguje. Backtesty mi vyšli vždy super až pohádkově, paper tak nějak na půl, jednou nahoře jednou dole. Srpen byl dos o ničem a od té doby se to táhne od 10ti k 5ti. Stačí, aby se trhy trochu změnili a z finwinem je konec. Nejzajímavější je, čím více mám s tradingem zkušenosti, tím více tíhnu k dojmu, že finwin dlouhodobě nemůže fungovat. Myslím být dlouhodobě konzistentně v PT. Prostě změní se volatilita trhů a je to v háji.
    Nechci tady nějak hanit Petra Veselého ale obchoduje podobný systém jako finwin, nevím jak dlouho snad 6 let a pozoruji ho už skoro 1 rok a žádné větší zlepšení nevidím spíš naopak. A neřekl bych, že dělá nějak moc velké razantní chyby on sám.

    Nevím ale vážně opět uvažuji o změně mého OP a celého systému. Prostě opětovné live mi otevřeli oči, otevřeli mi oči i všichni ty rádoby trading guru kterých poslední dobou roste jak houby v lese po dešti. Čtu hodně na různých fórech různé názory na různé školy a všem dávám v jednom za pravdu. Proč tito mistři, neprezentují jednou za čas své přijmi jako důkaz toho, že oni jsou ty pravý a že oni to dokázali. Za co se stydí. Nechápu to. Je to třeba stejné, jako s kterýmkoliv jiným byznysem. Já třeba dělám střechy. Mám www na netu kde prezentuji svojí práci. Takto ukazuji svým potencionálním zákazníkům, co jsem zač a co mám za sebou. Když jdu do veřejné zakázky všichni ví, kolik je má nabídka a za kolik tedy budu pracovat. Nestydím se za to a je mi to jedno, že to všichni vědí. Nejvíce mě na tom baví to, jak se všichni vymlouvají na to, že cz člověk je závistivý a nemají to zapotřebí. Já to vidím zase naopak, že někdo má zapotřebí, brát na tohle zřetel když bydlí někde na kanárech nebo ve španělsku . Tohle mi vážně hlava nebere. Všichni tito školitelé vlastně prodávají zajíce v pytli . Nikdo ho nikdy neviděl a přesto ho všichni pořád kupují .

    Na jaře jsem byl na kurzu P. Podhajského IMA + VP. Byl jsem z toho nadšený, úplná eufórie ale po 3 měsících paperu jsem zjistil, že to nebude jen tak, že je třeba mít na tento systém už hodně velké zkušenosti, hlavně ty „diskreční“  jak se všude s oblibou prezentuje. Možná že teď to vypadá, že jsem skeptický k Petrovému kurzu ale věřím, že tento systém dlouhodobě určitě funguje na jakémkoliv trhu. Proto ho možná Petr už 5 let „údajně“ obchoduje beze změny. Údajně píšu proto, že jsem nikdy neviděl přesný záznam jeho obchodů, celé jeho obrazovky na monitoru, nebo nějaký jeho výpisy od brokera. Přes léto co jsem zase nakoukal docela dost hodin do grafu mi to dává celkem smysl a logiku.

    Mám takoví pocit, že možná poslední dobou taky tlačím dost na pilu. Možná jsem to uspěchal, nevím. Prostě zatím ruším live a dám si nějaký čas na přemýšlení. Nebudu dělat ukvapené závěry. Ty stojí v tradingu vždy jen peníze.
    Přeji všem ať se daří a sorry za delší post.

    PS: Alfe tvé analýzy trhu jsou super pokračuj, je to velká inspirace.
    Jirka.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak jestli tady můžu něco přispět : pokud budeš sledovat a brát v úvahu názory Jima ( Jirky Macháčka ) a Alfa ( PavlaK ), kteří opravdu obchodují fulltime a živí se tím, a své výsledky či obchody prezentují, chybu neuděláš. Sice toho o tradingu moc nevím, ale už poznám, co jsou žvásty a co je hodnotný názor. Ostatní názory ber s velkou rezervou. Např. na diskuzi na finančníku jsem už dlouho nebyl.
    A že jsi se dostal do stavu, kdy poznáš, že tvé dosavadní zkušenosti jsou k ničemu, a chce to změnu, ale nevíš jakou... Tak to mám často, a jsou to ty křižovatky, které tě mohou hodit dál. A nebo zpátky, pokud to vzdáš, vybereš na pohled lehčí cestu a tak. Já osobně jsem začínal s Finwinem. Nefungoval mi ani v backtestech. Už jsem Ti myslím psal, že jsem si z toho něco vycucnul a jel live. Byl tam i zárodek PA. Časem jsem si uvědomil, po jedné takové krizi, kam mě to vlastně táhne. A pak mě to seplo u Jima. A teď jsem na této cestě. PA a struktura trhu je to, co mě teď dává smysl. Vidím možnost nějakého progresu. Až se vyčerpám, možná půjdu dál, nebo jinam, nevím. Ale už jen ta cesta za svým snem, to je paráda, ne ? Už se tradingu věnuji přes 2 roky, prakticky každý den. Pořád na to myslím. I když jsem dnes skládal 6 kubíků dřeva, pořád to mám v hlavě. A to je asi ta vnitřní motivace, která mě někam žene. A že mám někdy myšlenky, že je to k ničemu, tak to taky přiznávám. Alf mi jednou napsal, že frustrace si zažívá i on sám. Ty budou asi pořád, jen budou jiné. Takže hlavu vzhůru !
    A George ! jsem rád, že se potkáme i s Fuxou na večerních seancích. Ve třech už tam můžeme dělat market-makery :)

    OdpovědětVymazat
  7. Yendo, no to by slo, ale museli bychom kazdy jet tak 100 kontraktu :) a ne na simu :))
    To Jiri Hanzal:
    Prosli jsme si tim vsichni, a ver ze nekteri ne jenom jedenkrat. Nejlepsi co muzes ted udelat je si dat totalni pauzu. Nehonit se, vykaslat se na to, a jen si premyslet co dal. Vydelavat muzes jakymkoliv systemem, ktery ma nejakou logickou a rozumnou vyhodu. Ciste indikatorove je nemaji zadne, pokud je neaplikujes na spravnou situaci v trhu, ale kdyz poznas tu spravnou situaci, tak uz nepotrebujes ty indikatori :)
    Zkus si najit na Financnikovi v diskuzich odkaz na YTC price action trader od Lance Beggsa. Dej si mesic pauzu, a v klidu si to precti. Jen tak, proste nezavazne, uvidis kolik veci se ti vyjasni a kolik veci si v hlave srovnas.
    Fuxo

    OdpovědětVymazat
  8. Tak a já k tomu už nemám co dodat, kluci řekli všechno podstatné. Finančník mi v začátku pomohl ale kdo ho zná delší dobu tak asi zjistil že řada úspěšných traderu co tam ze začátku byla tak jsou všichni dávno pryč, tak že tam teď není nic co by stálo za zkoumání co se týče nějakých systémů nebo přístupů, snad až na vlákna o spredech, to jediné ještě sleduji. Naprosto souhlasím s Fuxom dej si pauzu vyčisti hlavu a pak se do toho pusť.
    Jirka

    OdpovědětVymazat
  9. Zdravím, přidám svou třoškou. Na finančníkovi jsem začal. Celý finwin jsem dotáhl těsně před live. Pak jsem zjistil že tento systém je velice diskréční a že nejsem schopný vyhonotit, zda jsem obchod provedl zprávně nebo ne. Je to jak kdyby běžec na 100m běhal a neměl stopky. Z celého systému jsem si vyzobal nejlepší pattern a přidal PA. Dnes mužu dobře měřit co dělám špatně nebo dobře. FinWin mi připadá mrtvý i z hlediska toho, že ho obchoduje spousta lidí a jeho výhoda se ztrácí.

    OdpovědětVymazat